Lær reglerne – og bryd dem
Tilmeld dig gratis Masterclass onsdag den 12. november kl 9.00 – 10.00
Læs mere ↓
Art direction er at tydeliggøre og forstærke idéen.
En god art director kender de regler der gælder når man skal fange og fastholde modtagerens opmærksomhed. De bedste art director kender disse regler. Og ved hvordan man kan bryde dem, og dermed opnå endnu større effekt.
For at bryde reglerne er du nød til at kende dem. Før kan du ikke bryde dem med succes.
Deltag i denne masterclass og lær både reglerne og hvordan du kan bryde dem.
Du får konkrete værktøjer og metoder til at skabe stærke visuelle universer, sammensætte moodboards der forfører, og udnytte kulturens og teknologiens udvikling til at styrke din art direction.
Cathrine og Jon giver dig på en enkelt time snydekoderne til at udnytte the element of surprise til at chokere og charmere, så dit øjekasteskyts ikke bare er spredehagl.
Dine fagansvarlige er Cathrine Understrup og Jon Goldtsche. Cathrine er en prisvindende art director og designer med over 10 års erfaring fra den danske og internationale reklame- og designbranche. Som selvstændig har hun samarbejdet med mange af Danmarks største brands og reklamebureauer, og har med sit skarpe blik for æstetik og designhåndværk skab visuelt og konceptuelt stærke ideer, der er værd at tale om, for kunder som Carlsberg, Matas, Klarna og MobilePay.
Derududover er Cathrine en dygtig formidler og har i mange år været tilknyttet som ekstern underviser på bl.a. DMJX. Hendes evne til at kombinere praktisk brancheerfaring med en passion for undervisning gør hende til en af de mest kompetente og eftertragtede undervisere inden for sit felt.
Jon har gennem sine 20 år som art director arbejdet for mange af de store internationale og kreative højt profilerede bureauer såsom UncleGrey, CPB+Bogusky, Nord DDB og &Co. Her har hans visuelle sans og konceptstærke tankegang hjulpet kunder som Opel, Tuborg, Carlsberg, Royal Copenhagen og mange andre.
Derudover er hans arbejde bredt anerkendt i dansk og international award-sammenhæng, hvor han har modtaget mere end 50 nomineringer og priser. I dag er Jon selvstændig og arbejder med konceptudvikling og art direction for brands som Arla, LEGO og Amnesty International, samt flere markante bureauer i både Danmark og udlandet.
Masterclass afholdes onsdag den 12. november 2025 kl. 9.00 – 10.00
															Fagansvarlig, AD | Aarhus
+45 2830 0299
jon@dendanskereklameskole.dk
															Fagansvarlig, AD | Aarhus
+45 5188 5624
cathrine@dendanskereklameskole.dk