Masterclass
Lær af de bedste
Linjerne på Den Danske Reklameskole arrangerer løbende masterclasses, hvor vi inviterer nogle af de største profiler fra branchen ind for at dele deres viden om aktuelle emner indenfor kreativ kommunikation.
Vi afholder masterclasses og infomøder i både København og Aarhus, og du er altid velkommen til at blive hængende efter et af vores arrangementer og stille spørgsmål, få sparring eller kreativ karriecoaching.
Uanset hvor du befinder dig, kan du deltage i alle vores masterclasses og infomøder online via Zoom.
Her kan du tilmelde dig vores kommende masterclasses, eller se og høre dem vi allerede har afholdt.
Tirsdag d. 29. juli 2025, 17.30 – 18.30
Chaga Signe Bruun Boye, Naghmeh Pour & Stig Lauritzen. Fagansvarlige på Filmlinjen i København.
Great stories happen to those who can tell them!
Få 9 konkrete råd fra tre af reklame- og filmbranchens stærkeste aktører på den danske scene lige nu, som fra hver deres perspektiv bag kameraet byder ind med tips til at gøre dét foran det til noget helt specielt.
Onsdag d. 13. august 2025, 9.00 – 10.00
Kasper Sierslev, CCO på Zite + Fagansvarlig på Content Marketing & Niels Henrik Bach, Creative Director (IC) hos Apple
Tirsdag d. 12. august 2025, 17.30 – 18.30
Chaga Signe Bruun Boye, Naghmeh Pour & Stig Lauritzen. Fagansvarlige på Filmlinjen i København.
Torsdag d. 14. august 2025, 17.30 – 18.30
Kasper Sierslev. Fagansvarlig på Content Marketing i København.
Tirsdag d. 7. oktober 2025, 17.30 – 18.30
Katrine Jo Madsen & Stefan Sahl. Fagansvarlige på Tekstlinjen i København.
Der er mange måder at lave geniale overskrifter på. Vi har samlet 8 af de bedste og suppleret med en perlerække af gode eksempler.
Katrine Jo Madsen og Stefan Sahl er udover at være fagansvarlige på Tekstlinjen også henholdsvis Kreativ direktør på Ogilvy og senior tekstforfatter på &Co.
Onsdag d. 8. oktober, 2025, 17.30 – 18.30
Olga Bastian & Simon Engstrøm. Fagansvarlige på ADlinjen i København
Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Langt det meste kommunikation drukner i en sovs af ligegyldigt visuelt gylle.
I gratis workshop, som vi afholder i samarbejde med vores brancheforening KreaKom og Dansk Erhverv, får du konkrete værktøjer til at udvikle innovative visuelle løsninger, der skiller sig ud fra mængden, præsenteret af to af reklamebranchens stærkeste kreative profiler inden for art direction. Olga Bastian Kreativ Direktør hos Kiki Gotaway og Simon Engstrøm hos Seligemig.
Tirsdag d. 21. oktober, 17.30 – 18.30
Fagansvarlige: Katrine Jo Madsen & Stefan Sahl
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Tekstlinjen.
Onsdag d. 22. oktober 2025, 17.30 – 18.30
Fagansvarlige: Olga Bastian & Simon Engstrøm.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af ADlinjen.
Tirsdag d. 7. oktober 2025, 17.30 – 18.30
Ulrik Feldskov Juul & Rasmus Dunvad. Fagansvarlige på Tekstlinjen i Aarhus.
Der er mange måder at lave geniale overskrifter på. Vi har samlet 8 af de bedste og suppleret med en perlerække af gode eksempler.
Rasmus Dunvad har været kreativ direktør for AarhusKontoret, Marv og Envision, og har vundet godt en snes cirkler ved CCA, bl.a. tre i copywriting. Han skriver i dag kampagner for M2 Film, løser strategiske kommunikations- og designopgaver og driver sit eget herretøjsmærke Dunville Apparel.
Ulrik Feldskov Juuls cv rummer bl.a. UncleGrey og ZupaRecommended, sidstnævnte som kreativ direktør, samt creative director, global campaigns hos Lego og PR, karma & communications Manager hos hummel.
Onsdag d. 8. oktober, 17.30 – 18.30
Cathrine Understrup & Jon Goldtsche. Fagansvarlige på ADlinjen i Aarhus
Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Langt det meste kommunikation drukner i en sovs af ligegyldigt visuelt gylle.
I gratis workshop, som vi afholder i samarbejde med vores brancheforening KreaKom og Dansk Erhverv, får du konkrete værktøjer til at udvikle innovative visuelle løsninger, der skiller sig ud fra mængden, præsenteret af to af reklamebranchens stærkeste kreative profiler inden for art direction, Cathrine Understrup og Jon Goldtsche.
Tirsdag d. 21. oktober, 17.30 – 18.30
Fagansvarlige: Ulrik Feldskov Juul & Rasmus Dunvad.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Tekstlinjen.
Onsdag d. 22. oktober, 17.30 – 18.30
Cathrine Understrup & Jon Goldtsche. Fagansvarlige på ADlinjen i Aarhus
Fagansvarlige: Cathrine Understrup & Jon Goldtsche.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af AD-linjen.
Neela Menik & Per Holm Henriksen er fagansvarlige på Idé og Koncept.
De fagansvarlige fortæller bl.a. om følgende:
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Idé og Koncept.
Sarah Gandil
Client Service Director på &Co.
Det er ikke geniet der får idéen, men geniet der får den ført ud i livet.
Du kan blive den projektleder, den kreative branche har brug for – én, der er dygtig til at arbejde sammen med kreative talenter og kan navigere i kundernes virkelighed.
Sarah er Client Service Director hos bureauet &Co. og har arbejdet med et utal af kunder fx Velux, Rådet for Sikker Trafik, Momondo
I denne masterclass deler Sarah sine erfaringer med dig, og giver 5 konkrete råd og værktøjer til at blive en dygtig projektleder.
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen
Fagansvarlige på Idé og Koncept.
En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem ind til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.
Du kan deltage fysisk eller online via Zoom.
Er afholdt, se optagelse.
Er afholdt, se optagelsen.
John Mescall, Creative Chair hos by The Network og tidligere Global Creative Council President hos McCann Worldgroup.
Bemærk: Denne masterclass er på engelsk.
John er en af menneskerne bag én af de utvivlsomt mest virale globale reklamefænomener nogensinde – Dumb Ways to Die.
Nu gæster han København og deler ud af sin erfaring opsamlet gennem en lang karriere hos blandt andet McCann, og taler om hvordan det er muligt at eksistere i en verden, som desperat har brug for kreativitet, men samtidig desperat frygter den.
Er afholdt, se optagelse.
Oscar Lashley er brandstrateg og har blandt andet arbejdet med brands som Georg Jensen, Wunderman Thompson og Bang & Olufsen.
Kasper Sierselv, Kreativ direktør hos Zite + fagansvarlig på Content Marketing.
På denne Masterclass skal vi helt ind i hjertet af dit brand og arbejde med, hvordan du kan snøre essensen af dit brand sammen i en historie, der ikke bare rammer – men også bliver hængende. Og du får endda et par superpraktiske værktøjer med hjem.
Vi dykker ned i, hvordan du skaber overbevisende historier omkring dit brand. Vi vil se på, hvordan du kan bruge storytelling til at formidle dit brand eller produkter på en måde, der resonerer med dit publikum. Og vi har et par tips til, hvordan du kan bruge AI til at skabe bedre indhold.
Er afholdt, se optagelse.
Kasper Sierslev er fagansvarlig på Content Marketing.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Contentlinjen.
Er afholdt, se optagelse.
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen er fagansvarlige på Idé og Koncept.
De fagansvarlige fortller bl.a. om følgende:
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Idé og Koncept.
Er afholdt, se optagelse.
Er afholdt, se optagelse
Kasper Sierslev er fagansvarlige på Content Marketing.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Contentlinjen.
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen Fagansvarlige på Idé og Koncept.
I denne masterclass får du metodikker, til hvordan du skaber kreativ kommunikation der fanger og fastholder folks opmærksomhed. Også kaldet indsigter – Reklamebranchens guldåre, når vi leder efter nye idéer.
Se optagelse
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen Fagansvarlige på Idé og Koncept.
En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.
KØBENHAVN
Sankt Peders Stræde 19A
1453 København K
AARHUS
Filmbyen 11A 1. sal Mødelokale 6
8000 Aarhus C