Nyheder
Mona Juul, Formand, gruppeformand og klimaordfører for Det Konservative Folkeparti, Nicolai Stahl, Managing Director og Creative Chairman hos Accenture Song, Thomas Hoffman, Executive Creative Director, partner and Co-founder & Co/NOA, Christine Smith, Group Creative Director at Virtue og Claus Lembourn, tekstforfatter og tidligere rektor på Den Danske Reklameskole forklarer her med ord og deres egen historie, værdien af at uddanne sig kreativt.
Du kan læse artiklen på Bureaubiz her.
Idé&Koncept(Tidligere Reklamelinjen), Tekstlinjen, ADlinjen og Content Marketing(Tidligere Contentlinjen) bliver samlet under Den Danske Reklameskole
Du kan læse artiklen på Markedsføring her.
Konkurrencen gik ud på at lave enten en film der tog udgangspunkt i en af verdensmålene, eller en plakat for World Peace Day. Til vores store glæde vandt vores studerende i begge kategorier.
Du kan læse artiklen om dette i Dansk Markedsføring her.
Du kender ham muligvis ikke, men du kender helt sikkert hans design for f.eks. Radio24Syv, MitID, Circle K, Lars Von Triers Nymphomaniac, Jonatan Spang og meget mere. Og det er også Tobias der har designet vores bog om vores reklamefilosofi Den Handlende Idé. Du kan se mere af hans arbejde her.
En studerende fra Idé&Koncept, og en fra Tekstlinjen vinder hver en award ved en af de absolut mest prestigefyldte awards shows i verden. D&AD står for Design & Artdirection, og de laver en konkurrence hvert år for studerende fra alverdens kreative skoler. Det er ekstremt svært at vinde en Pencil, som deres award hedder. Ikke desto mindre er det langt fra første gang at vores studerende vinder i denne konkurrence.
Creative Circle Awards svare til danmarksmesterskabet i reklame. De har også en ungdomsafdeling, som hedder Young Creative Awards. I år er 4 af Idé&Koncepts studerende nomineret til en award, men det bliver først afgjort den 7. juni hvem og hvad der vinder. Vi krydser fingre for vores studerende.
Tekstlinjen spurgte i og omkring branchen til den sætning, der mere end nogen anden har brændt sig fast i reklame-erindringen. “Altid som aldrig før” for Tivoli er de bedste linjer i dansk reklamehistorie – i al fald ifølge den konkurrence, som Tekstlinjen afholdt over de sidste par uger af det gamle år. Læs artiklen i Bureaubiz her.
Vores gæsteunderviser kommer fra nu af til at undervise via Zoom fra New York. Hun har nemlig fået et top job hos Virtue. Christine startede sin kreative karriere som studerende hos os, og det er vi lidt stolte af. Du kan læse artiklen her.
I hold af både strateger og kreative skal deltagerne på 48 timer løse en aktuel case for en virksomhed. Ligesom i den virkelige verden vinder det hold, der formår at kombinere den bedste strategi med de mest overbevisende kreative løsninger og dermed skabe potentialet for den stærkeste markedsposition. Idé&Koncept deltog med 8 studerende, og var repræsenteret på 1., 2. og 3. pladsen – godt gået.
Creative Circle Awards (svarer til danmarksmesterskabet i reklame) uddelte i 2023 50 guld, sølv og bronze awards i Advertising kategorierne, og ikke mindre end 44 blev vundet af enten vores gæstelærere eller tidligere studerende – i mange tilfælde var der både vores gæstelærere og tidligere studerende på scenen samtidig. Det er vi meget stolte af, for det må betyde at vi gør et eller andet rigtigt.
Undervisningslokale:
Sankt Peders Stræde 19A
1453 København K