Lær at få en visuel idé

Tilmeld dig gratis Masterclass tirsdag den 21. oktober kl 17.30 – 18.30

Læs mere ↓

AD | Aarhus

Masterclass

Mød de vildeste visuelle sværvægtere, få deres værktøjer, og bliv mester i Art Direction. 

Billeder siger mere end 1.000 ord…

Men hvordan siger du det vigtigste på bare et bogstaveligt øjeblik uden at begrave budskabet? 

Når din modtager scroller gennem et lydløst feed, har du kun brøkdele af et sekund til at fange og formidle dit budskab visuelt. Derfor er det vigtigere end nogensinde at kunne skabe indsigtsbåret visuelt indhold, som kan stå på egne ben uden tekst- eller lydlige støttehjul. 

Dét er ofte nemmere sagt end gjort, og det kan være pænt svært at lave noget, som ikke bare er … ja, pænt

I denne masterclass får du en række helt konkrete redskaber til at få visuelle idéer, som bygger på årelang erfaring indsamlet af to af Danmarks dygtigste art directors; Cathrine Understrup og Jon Goldtsche. 

Cathrine og Jon giver dig på en enkelt time et kreativt kompetenceløft, så du kan optimere dit optiske output og udkomme indsigtsfuldt. 

Kan du se idéen? 

Undervisere

Dine fagansvarlige er Cathrine Understrup og Jon Goldtsche. Cathrine er en prisvindende art director og designer med over 10 års erfaring fra den danske og internationale reklame- og designbranche. Som selvstændig har hun samarbejdet med mange af Danmarks største brands og reklamebureauer, og har med sit skarpe blik for æstetik og designhåndværk skab visuelt og konceptuelt stærke ideer, der er værd at tale om, for kunder som Carlsberg, Matas, Klarna og MobilePay. 

Derududover er Cathrine en dygtig formidler og har i mange år været tilknyttet som ekstern underviser på bl.a. DMJX. Hendes evne til at kombinere praktisk brancheerfaring med en passion for undervisning gør hende til en af de mest kompetente og eftertragtede undervisere inden for sit felt. 

Jon har gennem sine 20 år som art director arbejdet for mange af de store internationale og kreative højt profilerede bureauer såsom UncleGrey, CPB+Bogusky, Nord DDB og &Co. Her har hans visuelle sans og konceptstærke tankegang hjulpet kunder som Opel, Tuborg, Carlsberg, Royal Copenhagen og mange andre. 

Derudover er hans arbejde bredt anerkendt i dansk og international award-sammenhæng, hvor han har modtaget mere end 50 nomineringer og priser. I dag er Jon selvstændig og arbejder med konceptudvikling og art direction for brands som Arla, LEGO og Amnesty International, samt flere markante bureauer i både Danmark og udlandet. 

Masterclass afholdes tirsdag den 21. oktober 2025 kl. 17.30 – 18.30

Fagansvarlige

Jon Goldtsche

Fagansvarlig, AD | Aarhus
+45 2830 0299
jon@dendanskereklameskole.dk

Cathrine Understrup

Fagansvarlig, AD | Aarhus
+45 5188 5624
cathrine@dendanskereklameskole.dk

Tilmeld dig masterclass:

* (påkrævet)