Infomøde om Tekst og AD i Aarhus

Torsdag d. 13. november, kl. 9.00 – 10.00 

Den Danske Reklameskole inviterer til

samlet infomøde

Kom til infomøde og få indblik i forårets studieretninger på Den Danske Reklameskole i Aarhus

På en enkelt time får du svar på praktiske og faglige spørgsmål om forårets to studieretninger i Aarhus: Tekstlinjen og ADlinjen

Grib din makker eller kom forbi solo og mød andre kreative, når vi torsdag d. 13. november holder samlet oplæg om Tekstlinjen og ADlinjen, som begge løber af stablen for anden gang i Aarhus i 2026. 

Mød skolens rektor, Per Holm Henriksen, lær de fagansvarlige for begge studieretninger at kende, og hør hvad sidste års elever fik ud af forløbet – både fagligt og socialt. 

Tekstlinjen

I Aarhus er det tekstlegenderne Rasmus Dunvad og Ulrik Feldskov Juul, som står i blyantspidsen for Tekstlinjen. De er kendt 

Rasmus brænder for simple ideer, der løser komplicerede problemer. Han blev i sin tid erklæret uegnet til folkeskolens 10. klasse, men er i dag kreativ chef på eget bureau, hvor han har vundet mere end 20 Creative Circle Awards — de seneste 3 i kategorien Copywriting.

Ulrik har skrevet siden kuglehovedet var hightech. Han elsker ideer, kreativitet, leg med ord og dét at turde være dum. Det sidste er et medfødt talent. Det har overraskende nok ført ham vidt omkring. Ulrik har været kreativ direktør og partner i Recommended, dengang det var Danmarks største bureau, og så har han været Creative Director, Global Campaigns hos LEGO samt PR, KARMA & Communications Manager hos hummel. I dag er han selvstændig koncerndirektør i en-mands-bandet Feldskov & Juul o.a (det står for ”og andre”).

Ulrik kan i øvrigt prale af omtrent lige så mange awards som Rasmus, da de har vundet de fleste af dem sammen.

Den dynamiske duo Dunvad & Feldskov Juul bruger alle deres forbindelser til at trække fremragende gæsteundervisere til Tekstlinjen i Aarhus.

Tekstlinjens første kuld af færdige tekstforfattere

Som elev bliver du en del af et hold af tekstglade kreative fra bureauer, virksomheder og alt derimellem.

ADlinjen

Cathrine Understrup og Jon Goldtsche er holder, der sætter retningen for Art Direction-uddannelsen i Aarhus. 

Cathrine er en prisvindende art director og designer med over 10 års erfaring fra den danske og internationale reklame- og designbranche. Derudover er Cathrine en dygtig formidler og har i mange år været tilknyttet som ekstern underviser og censor på bl.a. DMJX.

Hendes evne til at kombinere praktisk brancheerfaring med en passion for undervisning gør hende til en af de mest kompetente og eftertragtede undervisere inden for sit felt.

Cathrine er selvstændig og samarbejder med mange af Danmarks største reklamebureauer og brands som Carlsberg, Matas, Klarna og MobilePay.

Jon har gennem sine 20 år som art director arbejdet for mange store internationale og kreativt højt profilerede bureauer såsom UncleGrey, CPB+Bogusky, Nord DDB og &Co. Hans arbejde er bredt anerkendt i dansk og international award-sammenhæng, hvor han har modtaget mere end 50 nomineringer og priser.

I dag er Jon selvstændig og arbejder med konceptudvikling og art direction for brands som Arla, LEGO og Amnesty International, samt flere markante bureauer i både Danmark og udlandet.

ADlinjens første hold

Som elev kan du deltage i undervisningen både fysisk og online, så du kan være med uanset hvor i verden, du befinder dig. 

Tilmeld dig

Alle fysiske deltagere får en lille overraskelse med hjem 

* (påkrævet)

De fagansvarlige i Aarhus

Tekstlinjen

Rasmus Dunvad

LinkedIn
+45 2425 1367
rasmus@dendanskereklameskole.dk

Ulrik Feldskov Juul

Linkedin
+45 2482 2472
ulrik@dendanskereklameskole.dk

ADlinjen

Jon Goldtsche

LinkedIn
+45 2830 0299
jon@dendanskereklameskole.dk

Cathrine Understrup

LinkedIn
+45 5188 5624
cathrine@dendanskereklameskole.dk