fbpx

Masterclass

Lær af de bedste

Linjerne på Den Danske Reklameskole arrangerer løbende masterclasses, hvor de inviterer nogle af de største profiler fra branchen ind for at dele deres viden om aktuelle emner indenfor kreativ kommunikation.

Du kan tilmelde dig vores kommende masterclasses, eller se og høre dem vi allerede har afholdt.

Kommende:

Idé og Koncept:

Infomøde om Idé og Koncept

Onsdag d. 12. juni, 17.00 – 19.30

Neela Menik & Per Holm Henriksen er fagansvarlige på Idé og Koncept.

De fagansvarlige fortller bl.a. om følgende:

  • Hvad bliver du helt konkret undervist i på Idé og Koncept, og hvad kan du forvente at få ud af det.
  • Hvem kommer og underviser.
  • Netværk ind i branchen.
  • Eksempler på værktøjer du bliver undervist i at bruge.
  • Hvem bliver dine fagansvarlige
  • Alt det praktiske om tid, sted og priser
  • Hvad er forskellen på at deltage online og fysisk

Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Idé og Koncept.

Tilmeld dig her.

Content Marketing:

Infomøde om Content Marketing

Onsdag d. 18. juni, 17.00 – 19.30 

Kasper Sierslev er fagansvarlige på Content Marketing.

  • Vi vil bl.a. fortælle om følgende:
  • Hvad bliver du helt konkret undervist i på Content Marketing, og hvad kan du forvente at få ud af det.
  • Hvem kommer og underviser.
  • Netværk ind i branchen.
  • Eksempler på værktøjer du bliver undervist i at bruge.
  • Hvem bliver dine fagansvarlige
  • Alt det praktiske om tid, sted og priser
  • Hvad er forskellen på at deltage online og fysisk

Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Contentlinjen.

Tilmeld dig her

AD:

Infomøde om AD

Onsdag d. 3. december, 17.00 – 19.30 

AD-linjen udbydes nu både i København og Aarhus fra 2025. 

Fagansvarlige i København: Olga Bastian & Simon Engstrøm. 

Fagansvarlige i Aarhus: Cathrine Understrup & Jon Goldtsche

  • Vi vil bl.a. fortælle om følgende:
  • Hvad bliver du helt konkret undervist i på AD, og hvad kan du forvente at få ud af det.
  • Hvem kommer og underviser.
  • Netværk ind i branchen.
  • Eksempler på værktøjer du bliver undervist i at bruge.
  • Hvem bliver dine fagansvarlige
  • Alt det praktiske om tid, sted og priser
  • Hvad er forskellen på at deltage online og fysisk

Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af AD-linjen.

Tilmeld dig her

Tidligere:

Content Marketing:

Infomøde om Content Marketing

Er afholdt, optagelse 

Kasper Sierslev er fagansvarlige på Content Marketing.

  • Vi vil bl.a. fortælle om følgende:
  • Hvad bliver du helt konkret undervist i på Content Marketing, og hvad kan du forvente at få ud af det.
  • Hvem kommer og underviser.
  • Netværk ind i branchen.
  • Eksempler på værktøjer du bliver undervist i at bruge.
  • Hvem bliver dine fagansvarlige
  • Alt det praktiske om tid, sted og priser
  • Hvad er forskellen på at deltage online og fysisk

Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Contentlinjen.

Tilmeld dig her

Content Marketing:

7 værktøjer til bedre content: Fra brand til storytelling

Er afholdt, se optagelse.

Oscar Lashley, branding ekspert hos Better Collective.

Kasper Sierselv, Kreativ direktør hos Zite + fagansvarlig på Content Marketing.

På denne Masterclass skal vi helt ind i hjertet af dit brand og arbejde med, hvordan du kan snøre essensen af dit brand sammen i en historie, der ikke bare rammer – men også bliver hængende. Og du får endda et par superpraktiske værktøjer med hjem.

Vi dykker ned i, hvordan du skaber overbevisende historier omkring dit brand. Vi vil se på, hvordan du kan bruge storytelling til at formidle dit brand eller produkter på en måde, der resonerer med dit publikum. Og vi har et par tips til, hvordan du kan bruge AI til at skabe bedre indhold.

Tilmeld dig her.

Idé og Koncept:

Infomøde om Idé og Koncept

Er afholdt, se optagelse.

Neela Menik & Per Holm Henriksen er fagansvarlige på Idé og Koncept.

De fagansvarlige fortller bl.a. om følgende:

  • Hvad bliver du helt konkret undervist i på Idé og Koncept, og hvad kan du forvente at få ud af det.
  • Hvem kommer og underviser.
  • Netværk ind i branchen.
  • Eksempler på værktøjer du bliver undervist i at bruge.
  • Hvem bliver dine fagansvarlige
  • Alt det praktiske om tid, sted og priser
  • Hvad er forskellen på at deltage online og fysisk

Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Idé og Koncept.

Tilmeld dig her.

Idé og Koncept:

10 værktøjer til kreativ idéudvikling

Er afholdt, se optagelse.

Neela Menik & Per Holm Henriksen
Fagansvarlige på Idé og Koncept.

En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem ind til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.

Du kan deltage fysisk eller online via Zoom.

Se optagelse

Idé og Koncept:

Gør idéer til virkelighed: Gratis masterclass i projektledelse

Er afholdt, se optagelse.

Sarah Gandil
Client Servise Director på &Co.

Det er ikke geniet der får idéen, men geniet der får den ført ud i livet.

Du kan blive den projektleder, den kreative branche har brug for – én, der er dygtig til at arbejde sammen med kreative talenter og kan navigere i kundernes virkelighed. 

Sarah er Client Service Director hos bureauet &Co. og har arbejdet med et utal af kunder fx Velux, Rådet for Sikker Trafik, Momondo

I denne masterclass deler Sarah sine erfaringer med dig, og giver 5 konkrete råd og værktøjer til at blive en dygtig projektleder.

Du kan deltage fysisk eller online via Zoom.

Se optagelse

Content Marketing:

AI flytter in-house

Er afholdt, se optagelse.

Kasper Sierslev CCO på Zite + Fagansvarlig på Content Marketing.

AI er på alles læber i disse tider. Mange snakker om muligheder – lidt færre har konkrete eksempler og tips og tricks, som du kan gå hjem og bruge.

Så til vores næste MasterClass på Contentlinjen vil vi handle om, hvordan in-house bureauer, marketingafdelinger og SoMe-teams har brugt kunstig intelligens til at udtænke ideer, skabe indhold og lave færdige elementer til kampagner.

Se optagelse

Idé og Koncept:

Skab opmærksomhed

Er afholdt, se optagelse.

Neela Menik & Per Holm Henriksen Fagansvarlige på Idé og Koncept.

I denne masterclass får du metodikker, til hvordan du skaber kreativ kommunikation der fanger og fastholder folks opmærksomhed. Også kaldet indsigter – Reklamebranchens guldåre, når vi leder efter nye idéer.

Se optagelse

Idé og Koncept:

Kreativ idéudvikling

Er afholdt, se optagelse.

Neela Menik & Per Holm Henriksen Fagansvarlige på Idé og Koncept.

En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.

Se optagelse

AD:

7 tips & tricks til bedre visuel kommunikation

Er afholdt, se optagelse.

Olga Bastian & Simon Engstrøm. Fagansvarlige på ADlinjen

Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Langt det meste kommunikation drukner i en sovs af ligegyldigt visuelt gylle.

I gratis workshop, som vi har afholdt i samarbejde med vores brancheforening KreaKom og Dansk Erhverv, får du konkrete værktøjer til at udvikle innovative visuelle løsninger, der skiller sig ud fra mængden, præsenteret af to af reklamebranchens stærkeste kreative profiler inden for art direction. Olga Bastian Kreativ Direktør hos Kiki Gotaway og Simon Engstrøm hos Seligemig.

Se optagelsen

Tekst:

8 tips til bedre overskrifter

Er afholdt, se optagelse.

Katrine Jo Madsen & Stefan Sahl. Fagansvarlige på Tekstlinjen

Der er mange måder at lave geniale overskrifter på. Vi har samlet 8 af de bedste og suppleret med en perlerække af gode eksempler.

Katrine Jo Madsen og Stefan Sahl er udover at være fagansvarlige på Tekstlinjen også henholdsvis Kreativ direktør på Ogilvy og senior tekstforfatter på &Co.

Se optagelsen